HTB a maskarada

Martin Kezlinek kez na fel.cvut.cz
Pondělí Červen 12 13:07:39 CEST 2006

Pokud pouzivas na markovani  mangle, tak je uplne jedno v kterem  chainu
paket omarkujes. Postupne to proleze vsema tabulkama a vysledna  hodnota se
preda treba pomoci filters do qosu, ktery je aplikovan kdyz paket opousti
interface. SNAT,DNAT a MASQUARADA se provadi soubezne a navzajem se MARKem
nevylucuji (jen je potreba pocitat s tim ze paket  po pruchodu NATem meni
adresy) . Vyhoda virtualniho interface IMQ  je v  efektivnosti  qosu, kdy
jde scitat trafik  na treba vice vystupnich interfacech. Do IMQ interface se
pakety prehodi pomoci iptables pravidel, v IMQ se provede  vlastni qos a
pote se  paket  vrati zpet do patricneho vystupniho interface.

Martin Kezlinek