VYRESENO: Re: Vysoky load pri vetsi zatezi routeru

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pondělí Červen 12 14:45:32 CEST 2006

Pavel Kankovsky <mailto:peak na argo.troja.mff.cuni.cz> wrote:
> Schválně jsem si to přečetl znova a nikde nebyla žádná informace o
> *množství* přerušení. Tazatel se pouze zmínil, že nejvíc

	Promiňte kolego, ale kdyby těch přerušení bylo málo (protože
množství soft-interupts je důsledek vysokého počtu hard-interupts), máte
představu jak rozsáhlá pravidla (= dlouhou cestu pro jeden každý packet)
unese procesor athlonxp/2000+? Já si dokonce dovolím experimentální
hypotézu, že je na tom lépe nez procesor Intel shodného ratingu.

	Mám historicky poměrně značné zkušenosti s routingem na opravdových
vykopávkách od I80386DX a tak si dovolím tvrdit, že to už by musela být fela
jak Brno, aby díky pravidlům a rychlosti 100base-HD šla mašina do kolen s
výkonem.

	Poslední zkušenost podobného charakteru byla ta, že pro každý
packet, který prošel řetězcem cca 2.500 firewallových pravidel
nepředstavoval bandwidth okolo 4Mbps vůbec žádný výkonostní problém i pro
nejstarší Intel Celerony s 128K cache (*). Domnívám se, že QoS pravidla jsou
náročnější na zpracování, ale i kdyby to bylo 10x horší, stále to máme síť
pro okolo 200 klientů - takové sítě se takto normálně budují kde?:-)

(*) a to stroj mimo jiné poskytoval SMTP server, IMAP server, POP3 server
(občas tam byly schránky velikostí stovek MB), každý e-mail byl prošacován
SpamAssassinem verze 3.X atd. (jen to prošasovánání vzalo čistých 45 sekund
CPU time a více, přičemž frekvence mailů byla minimálně 20 kusů / hodina)