spolecna particie Win-Linux >2G soubory

Zdenek Zikan xzikan na fi.muni.cz
Úterý Červen 13 08:51:57 CEST 2006

Jan Klugl wrote:
> dobry den,
> hledam nejaky zpusob jak sdilet data [i >2G] mezi XP a Linuxem [na
> jednom disku]. Jedine reseni ktere jsem objevil je ext2 driver pro
> Windy. Existuje i jine reseni? Kdyz ne, s jakym ext2 driverem pro win
> mate pozitivni zkusenosti?
> diky

Mam zkusenosti s NTFS ovladacem pro FUSE (Filesystem in Userspace).
Podporu, ktera je v jadre jsem zkousel jen pro cteni a Captive se mi
nepovedlo rozbehat (ale uz je to dlouho, co jsem to zkousel) -- ale
slysel jsem, ze je dost pomaly. Ten ovladac pro FUSE pouzivam i pro
zapis, zatim jsem o nic neprisel, ale nektere soubory mi odmitnul
smazat. Navic mi parkrat pri presouvani odmitnul puvodni soubory smazat
a vytvoril tak hardlinky. :-)
Takze bych ho nepouzival jako plnohodnotny souborovy system (mozna s tim
Captive, pokud nevadi rychlost).

Pod WinXP jsem zkousel ovladac EXT2IFS (pouzivam ho na ext3) a funguje
vcetne zapisu v pohode (ted si nejsem jisty, jak resi pristupova prava).
Jedine, s cim mel problem byla diakritika v nazvech souboru (pouzivam na
ext3 utf-8, nevim, jak by se choval na jinych kodovanich). Pokud
nepouzivate diakritiku v nazvech nebo vam nevadi zmrsene nazvy, tak bych
zkusil tuto cestu.

-- Zdenek Zikan