dhcpd ISC - obsluha vice siti za routerem

Václav Ovsík vaclav.ovsik na i.cz
Pátek Červen 16 10:57:15 CEST 2006

On Fri, Jun 16, 2006 at 09:24:05AM +0200, Petr Simek wrote:
> Jeste bych mel takovy dotaz ktery uz moc nesouvisi s dhcp ale spis s
> kernelem. Kdyz budu mit interfejs eth0 a na nem nasazeny ip adresy
> 5.5.1.1 , 5.5.2.1, 5.5.3.1 a tenhle interfejs prijme dhcp request,
> z ktere ip adresy bude prijat z pohledu dhcp serveru ?

DHCP server dostava ty requesty
    1) Pres tu relay pres router:
       pak je v paketu vyplnena zdrojova adresa gatewaye site odkud
       prisel paket a cilova je adresa DHCP serveru (neni to broadcast).
       Z toho muze ISC DHCP odvodit do ktere subnety bude pridelovat.
    2) Lokalne chyti broadcast. Predpokladam, ze myslite ty tri adresy
       DHCP serveru jako aliasy na jednom fyzickem iterface.
       Tak pokud budete pridelovat staticky (ja tak vetsinu stroju mam),
       tak pak muze server udelat prevod MAC -> IP a tu uz vi kam patri.
       Pokud ovsem chcete pridelovat dynamicky, tak to bude asi trochu
       slozitejsi a budete muset radit klienty do nejakych trid podle
       neceho v requestu - to jsem zatim nemel potrebu zkoumat.
--
Zito