dhcpd ISC - obsluha vice siti za routerem

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Červen 16 11:52:13 CEST 2006

On Fri, 16 Jun 2006, Václav Ovsík wrote:

> Z zadne. ISC bind je napojen na raw socket mimo TCP/IP stack kernelu.
> Zrovna nekdy pred pul rokem jsem z toho byl jako u vytrzeni, kdyz mi
> pakety od ISC DHCP prochazely pravidla nepravidla (ipchains).

Aha to je zajimava informace. Ovsem jak si potom priradi/urci lokalni
subnet ? Tedy podle ceho priradi dhcp-request z lokalni site, kdyz nevi
kterym interfacem/IP adresou prisel do spravne subnet definice ?

> No ja tedy fakt nevim co chcete resit kdyz mate vice subnetu na jednom
> ethernetu. Bud mate ty adresy staticky - tedy dhcpd.conf obsahuje
> zaznamy host s fixed-address (tan muze byt i DNS jmeno) - takhle to mam
> a pak to zrejme bude fungovat. Nebo jestli chcete pridelovat dynamicky?
> To je Vam pak jedno do ktere subnety ten clovek spadne? Neni to uplny
> nesmysl?

No ja prece muzu mit v jednotlivych subnetech definovanou opakovane
stejnou MAC adresu s prirazenim pokazde jine IP adresy podle subnetu.
Ale to je jen takovy dotaz 'co se stane kdyz', neminim to takhle provozovat.
Predpokladam ale ze kdyz to pujde pres dhcp-relay tak by to asi nemel byt
problem - mit pro jednu MAC adresu ruzne staticke IP adresy v ruznych
subnetech ?