dhcpd ISC - obsluha vice siti za routerem

Michal Rybarik michal.rybarik na ecce.sk
Pátek Červen 16 12:33:34 CEST 2006

>Diky za pomoc, myslim ze uz je mi to jasnejsi. Skoda ze k tomu neni nikde
>takovy komplexni priklad v readme.
>
>Jeste bych mel takovy dotaz ktery uz moc nesouvisi s dhcp ale spis s
>kernelem. Kdyz budu mit interfejs eth0 a na nem nasazeny ip adresy
>5.5.1.1 , 5.5.2.1, 5.5.3.1 a tenhle interfejs prijme dhcp request,
>z ktere ip adresy bude prijat z pohledu dhcp serveru ?
>
>Mam na mysli stav kdy dhcp server ma jeden eth port ve fyzicke siti
>a na te siti jsou tri logicke IP subnety, kazdy ma svoji gateway.
>Na dhcp serveru je muzu popsat tremi ruznymi subnety, nicmene v prvni
> [...]
V konfiguracii ISC sa musi takyto pripad (iac logickych subnetov na
jednej fyzickej sieti) oznacit specialne:

shared-network mojasiet {
   subnet 5.5.1.1 ...... { }
   subnet 5.5.2.1 .......{ }
}

Z ktoreho subnetu sa prideli IPcka, to nemam tusenie, predpokaldam ze by
mohlo zalezat na poradi subnetu v konfigurakoch, alebo sa to mozno da
povedat nejakym parametrom (priorita)... shared-networks mame na
viacerych miestach ale vsade mame vazbu MAC-IP riesenu rezervaciami,
takze server presne vie co ma pridelit.

M.R.