VGA pre dekstop - onboard? JKJK

Petr Baláš petr.balas na gmail.com
Středa Červen 21 17:11:02 CEST 2006

On 6/21/06, Lubomir Horna <lubos na horna.biz> wrote:

> DD,
> moje zkusenosti s onboard VGA (nove inteli nevyjimaje) neni dobra, vzdy
> tomu "neco" chybi... myslim, ze tomu chybi ostrost a podani barev.

Mam ji na LCDcku a koukat se na to da :-)

> V minulosti jsem mel Matrox G550 + Sony G520 (19") a troufnu si rict, ze
> dodnes jsem nevidel pro oko nic lepsiho (ani s LCD)

Matroxy byly ve sve dobe neprekonatelne (stale jich okolo sebe spoustu mam,
hromady dvoumonitorovych stroju, ostatne pod WinNT to IMHO nikdo jiny neumel).
Ale pod Linuxem je pro zprovozneni DVI vystupu nutna binarka od
matroxu (mgahalneco) a to pod novymi xorg pokud vim nejak nechodilo -
doporucuji pozjistovat.
Dnes by ale uz nove nVidie a ATIny mely byt srovnatelne (pokud
nevezmete nejlevnejsi smejd). Ono se na tom vysledku IMHO hodne
podepsal i ten Sony monitor :-)

> Zrovna ted lepim dohromady jednu vykopavku (PC), abych mel doma neco na
> cteni mailu, xterm..., zitra budu mit toto:
>
> http://www.lan-shop.cz/graficke-karty/sapphire/18176
>
> Az to zprovoznim dam vedet jak to vypada ;)
>
> Zaver:
> Kazda, treba i relativne levna VGA od nVidie nebo ATI je lepsi nez
> onBoard VGA (byt je od Intelu).

pri vystupu skrz DVI karta nemuze ovlivnit ostrost obrazu, takze je to
IMHO jedno.
Vyhodou onboard Intelu jsou nulove problemy s ovladaci.

--
Petr Baláš - petr.balas at gmail dot com