dselect a zdroj z DVD

Kamil Krejča k.krejca.konference na brno.elcom.cz
Čtvrtek Červen 22 17:19:26 CEST 2006

Dobrý den,
používám starý šrot stroj s vypalovačkou jako šuplík pro různé HDD s
připojením k notebooku přes síť. Mám tam funkčního minimalistického
Woodyho na hdb, ale rozhodl jsem se tam hodit na hda Debian Sarge s
distribučním 2.6 jádrem (mám jej i na dalších strojích) a hdb pak
zrušit. Nemám k dispozici internet, tak jsem použil DVD z časopisu (asi
LINUX+). Při první instalaci jsem si sám něco pokazil, tak jsem to v
rámci tréninku začal instalovat znova, akorát jsem při výběru v taskselu
nepoužil žádnou předdefinovanou úlohu (poprvé jsem použil tuším
fileserver, ale zdálo se mi, že tam instaluje spoustu zbytečností) s
tím, že si všechno potřebné doinstaluju ručně pomocí apt a dselectu.
A teď k problému: pokud si v dselectu vyberu třeba i jeden nový balíček
a dám mu install, pak dselect (potažmo asi apt) prochází asi kompletní
repozitář z DVD a píše něco jako - "skipped previously deselected
package ..." snad ke každému balíku, než se dostane k tomu správnému a i
poté, co jej nainstaluje, tak pokračuje až do konce, což při velikosti a
rychlosti DVD docela dlouho trvá.
Samotný apt install ... nainstaluje daný balík okamžitě bez procházení
repozitáře, aptitude nepoužívám a už ho tam asi ani nemám.
Při první instalaci, když jsem si v taskselu vybral úlohu, tak mi to
myslím nedělalo a ani nikde jinde...
Nevíte někdo, kde by mohl být problém?
Třetí reinstalace je zřejmě také řešení, ale pro mě asi jako poslední
možnost, konference je předposlední :-)

Děkuji,

    Kamil Krejča