snort a mysql

Tomas Kouba tomas na jikos.cz
Pátek Červen 23 10:04:00 CEST 2006

Katerina Bubenickova wrote:
> Dobry den,
>
> mam slackware 10.1, jako fw, bezi na nem snort.
> Chtela bych  ho logovat do mysql MySQL - 5.0.18, ktere bezi na Suse 10.1
>
> Predstavovala jsem si, ze to jde, a ze v snort.conf zadam
> output database: log, mysql, user=snort password=mojeheslo dbname=snort
> host=ip_adresa_kde_bezi_databaze
>
> Pri spusteni snotru s touto konfiguraci jsem v logu nasla, ze snort neni
> prelozen s podporou mysql.
> Pri prekladu jsem zjistila, ze musim mit na slackware nainstalovane
> mysql. Nainstalovala jsem mysql-4.0.23a, ale nespustila

> [...]

Zda se mi to nejake zamotane :)

Imho potrebujete:
1) Na slacku prelozit snort s podporou mysql, k tomu si budete muset
nainstalovat devel baliky k mysql. Bezet mysql server snad neni potreba.
2) Na suse bezet mysql server a mit povoleny pristup na mysql (port na
firewallu + nechat mysql poslouchat na venkovnim interfacu).

Pokud tohle mate, tak by vam snort snad mel komunikovat (nebo se aspon
pokusit a pripadny neuspech logovat) s mysql na suse pres sit (port tusim
defaultne 3306). Ta poznamka o mysql.sock se mi zda matouci.

Ktery z kroku Vam zhavaruje?

--
Tomas Kouba