SoftwareRAID, SATA a HP ML310G3

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Čtvrtek Červen 29 12:07:42 CEST 2006

	Zdravím,

	tak jsem byl trošku zaražen problémem ohledně
Software RAIDU na HP DL310G3 se SATA disky na onboard
integrovaném řadiči:
Intel Corporation 82801GB/GR/GH (ICH7 Family) Serial ATA Storage
Controller IDE (rev 01)
Distribuce CentOS 4.3 aktuální, x86_64,
kernel 2.6.9-34.0.1.ELsmp, driver  ata_piix 1.05
Problém je, že mám udělaný soft RAID1 a cvičně jsem
tomu za chodu sebral disk (disky jsou v rámečkách)
a očekával rozpadení pole a ono nikoliv. Do logu
se dokola opakuje hlášení:
kernel: ata2: command 0x35 timeout, stat 0x0 host_stat
0x61
Pokud dojde k pokusu o zápis tak po čase ext3 zahlásí,
že nedokázal aktualizovat žurnál a přepnul daný FS
do read only režimu.
Jsem zatím moc s SATA disky do styku nepřišel, ale toto
chování se mi kapánek nelíbí? Nebo je ten problém daného
HW a ne obecnější?

	M.