Smiseny system Debianu

Jan Otte jan.otte na logicacmg.com
Čtvrtek Červen 29 12:26:21 CEST 2006

Zdravim.

> Pouzivate nekdo take smiseny system
> stable/testing?

Pouzivam uz dost dlouho smisene systemy Debian.

> Nevite v cem je problem?

Konkretne k balicku mozilla-firefox, z aptitude (tohle ale neresi problem!)

---cut here---
  Popis: Transition package for firefox rename
    Package to ease upgrading from older mozilla-firefox packages to the new
    firefox package.

    This package can be purged at anytime once the firefox package has been
    installed.
---cut here---

Cili, tento balicek neni potrebny, muze byt s klidnou dusi smazan.

Nicmene, nez jej smazes, najed v aptitude na balicek "firefox" a oznac jej jako
instalovany manualne ("ne-automaticky"), aby se sam neodinstaloval ve chvili kdy
jej zadny jiny balik nebude potrebovat (instalace baliku mozilla-firefox
si vyzadala instalaci baliku firefox)

Tohle ale neresi problem zavislosti.

> Bohuzel, kdyz chci v aptitude oznacit tento balicek k instalaci, zobrazi
> se cervene a nelze ho nainstalovat, protoze nejsou splneny ruzne
> zavislosti. Ocekaval jsem, ze balickovaci system vyresi tyto problemy
> Ocekaval jsem, ze balickovaci system vyresi tyto problemy
> sam. Nevite v cem je problem?

Problem je prave v zavislostech.

Predstav si:

Instalovano:
balik.verze
X.8
Y.3
Z.7

zavislosti:
X.8 potrebuje Y verze 3 nebo vyssi
Z.7 potrebuje Y verze presne 3

stav:
X.8, Y.3, Z.7 jsou v distribuci stable (tebou preferovane distribuci)

Ty chces instalovat balik X verze 10 (firefox). X.10 potrebuje Y.6.

Takze: jednoducha instalace X.10 si vyzada upgrade Y.3 na Y.6
(zavislost), jenze to by porusilo zavislost baliku Z.7. Pro tuto chvili
predpokladejme, ze existuje Z.8 ktery zavisi na Y.4 nebo vyssi, takze by
balickovaci system mohl udelat:

X.8 -> X.10 (stable->testing, vyzadano uzivatelem)
Y.3 -> Y.6 (stable->testing, zavislost na bal. vyzadanem uzivatelem)
Z.7 -> Z.8 (stable->testing, "neprima" zavislost)

Ale ty mas preferovanou distribuci nastavenou na "stable" a timhle se z
testing berou dalsi baliky (dobre, jeden balik, ale tohle je
ilustrativni priklad).

Takze, co s tim?

(jednoduche reseni 1) pouzit backports (uz to tu nekdo psal)
(jednoduche reseni 2) nastavit preferred distribuci na testing
(jednoduche reseni 3) zustat u stable verze
(ne-tak-jednoduche reseni 1) rucne projit zavislosti X.10 (v aptitude) a
oznacit ze je opravdu chces
(ne-tak-jednoduche reseni 2) precist si neco a apt-pinning (taky uz to
tu nekdo psal) a zaridit si to tak jak si myslis ze ti bude vyhovovat
(ne-tak-jednoduche reseni 3) nainstalovat si to ze zdrojaku

a jiste jsou jeste dalsi moznosti (treba zkusit jinou distribuci, ale z
tech co jsem zkousel <noflame> mi vsechny vysly horsi </>)

Zkus zvazit, jak casto budes takovou vec (nainstalovani novejsiho kusu
sw) potrebovat, na jakem stroji to delas (desktop/produkcni
server/vyvojovy server apod.) a udelej si zaver sam. Kazdopadne precist
si neco o apt-pinning neuskodi.

Ja osobne pouzivam vsechny moznosti, v zavislosti kde to delam a k cemu
to potrebuji, ale doporucuji 2x rozmyslet pouziti jr1 a ntjr3. Pro
osobni stanici bych uprednostnil bud ntjr1 nebo zkusit ntjr2.

Honza

This e-mail and any attachment is for authorised use by the intended recipient(s) only. It may contain proprietary material, confidential information and/or be subject to legal privilege. It should not be copied, disclosed to, retained or used by, any other party. If you are not an intended recipient then please promptly delete this e-mail and any attachment and all copies and inform the sender. Thank you.