Linux skrze libata a SATA-II (3Gb)

vlcek l.vlcek na noel-plus.cz
Středa Březen 1 07:05:58 CET 2006

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek napsal(a):
> 	Zdravím,
>
> 	mám stroj, který je má jižní můstek Intel ICH7-R, honím ho aktuálně
> skrze AHCI a dmesg říká:
>

> 	Reálná propustnost je cca 60MB/s (měřeno via hdparm -t /dev/sda),
> což odpovídá spíše UDMA5 a tedy UDMA/133 či SATA-I... očekával bych poněkud
> vyšší výkon...

No, jestli to nebude tim, ze (udajne) je cteci rychlost dat z povrchu
disku cca 70 MB u "normalnich" ATA/SATA disku. Nemam (=nenasel jsem)
sice hodnoverne udaje o fyzicke geometrii disku, ale priblizny vypocet
tomu neodporuje.
Vysoka prenosova rychlost je proto (take udajne), aby dokazal
spekulativne nactena data z povrchu disku do interni cache pameti rychle
vysypat "ven" na drat. Podobne to funguje i pri zapisovani, to zase
"flash" data nasouka do svych cache pameti a pak se tim bavi "zbytek
vecera", tj hlavicka disku je zapisuje zase tech cca 70MB/sec

Jo, aby nevznikala flame, mame na mysli disky ATA/SATA s 7200ot/min...
:-)

zdravim a preji pekny den

LV
jezevec