Nagios NRPE

f.filuta na seznam.cz f.filuta na seznam.cz
Čtvrtek Březen 2 12:37:40 CET 2006

Dobrý den, mám firewall IPCOP (GREEN - 10.0.0.X, RED veřejná IP), za
firewallem mám PC s linuxem (10.0.0.250) a na něj jsem nainstaloval
Nagios 2.0. IPCOP je připojen na retr (ten má veřejnou IP adresu)
prostřednictvím wifi. Na tento retr je připojeno vícero uživatelů a
vzešel požadavek monitorovat stav AP-ček těchto uživatelů. Nagios
informace o retru dává spolehlivě, nevím ovšem jak sbírat informace
o stavu AP-ček. Pravděpodobně prostřednictvím NRPE klienta. Umí
tento klient kromě informací o retru poskytnout i informace o stavu
AP-ček a jestliže ano, jak ho nakonfigurovat? (bohatě stačí ping).
Dostanou se tyto informace přes firewall k Nagiosu ? Nebo je
bezpodmínečně nutné aby měl i Nagios veřejnou IP adresu ? Jsem
začátečník, tak se omlouvám za možná primitivní dotaz. Poradí
někdo ? Děkuji.