OT Re: jask zakazu ICMP Echo Reply (zvenku), kdyz v systemu nemam iptables, ipchains? Diky.

Miroslav Benes miroslav_benes na zdas.cz
Sobota Březen 4 00:50:12 CET 2006

>Linuxovy traceroute standardne pouziva UDP (pokud mu parametrem -I
>nereknete jinak). To leckde firewallovane je. My se tady ovsem nebavime o
>UDP, ale o ICMP.

A já měl dojem, že princip traceroute je v tom, že se odesílanému paketu
nastaví TTL na "n", díky čemuž router "n-tý" v řadě takový paket (kvůli
snížení TTL na 0) zlikviduje a podá o tom odesilateli zprávu
prostřednictvím ICMP.
A na to "oťukávání" se používají UDP paety proto, že je s nimi menší
režie (na rozdíl od TCP se nemusí navazovat plnohodnotné spojení
handshakem ..)