OT Re: jask zakazu ICMP Echo Reply (zvenku), kdyz v systemu nemam iptables, ipchains? Diky.

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Neděle Březen 5 01:26:13 CET 2006

Dne Sat, Mar 04, 2006 at 11:16:33PM +0100, Petr Vileta napsal:

> Pri vsi ucte k vasemu jmenu i znalostem ... kdyz potkate za den 10000 lidi
> a kazdy z nich vas pozdravi, tak kdyz budete mlcet, tak sice budete vypadat
> jako nezdvorak, ale kdyz kazdemu z nich odpovite jenom "Dobry den", tak vas
> bude sakra bolet huba :-)

;-) Nam v materske skolce rikali, ze odpovedet na pozdrav je slusnost.

> No a kdyz vam prijde denne milion pingu a vy na kazdy odpovite jen 64
> bajty, prenesl jste zbytecne 64 mega. Pokud Oqak provozuje nejake koncove
> zarizeni, neni tedy provider, pak je skutecne asi vhodnejsi se vice mene
> tvarit, ze tam vubec nikdo neni ;-)

Ja uz jsem s nim mluvil soukrome. Provozuje VoIP ustrednu (a ted me zabije
ze jsem vyzradil supertajnou skutecnost, protoze mu ji nekdo hackne). Takze
az za mnou prijde uzivatel a rekne, ze se nemuze do jeho firmy dovolat, tak
co udelam? No asi to nejspise pingnu a reknu, nojo normalka, nejde jim
proud.

To asi nebude odpovidat skutecnemu stavu veci. Ale prece nepolezu na konzoli
asterisku, abych zacal operaci trasovanim SIP spojeni.

Nemam nic proti tomu, kdyz je na ICMP nejaky rate limiter, ale jeho
kompletni zakaz zpusobuje vetsi problemy nez prinosy.

zdravim
dan