Rezervovani TCP portu

Martin Saturka kvutza na gmail.com
Pondělí Březen 6 18:25:41 CET 2006

Zdravim,
da se nejak rezervovat TCP port pro server aplikaci,
aby to nahodne neobsadila nejaka client aplikace?
Drive jsme se byl domnival, ze je to jedna z vyhod
/etc/services, pripadne, ze se na klientske sockety
pouzivaji vyssi cisla portu (tj. nekde z druhe pulky
16B, nekde >>1024).

Nicmene ted se mi stalo, ze se klientsky socket
otevrel na portu 3306, ktery je dost dole a navic je
v /etc/services (pro mysql). Takze nasledny pokus
o otevreni serverem skoncil chybovym hlasenim
"Address already in use". Apropos, nejde mi specificky
o mysql, to byl jen priklad.

Hledanim na webu jsem nasel pouze:
http://www.microsoft.com/technet/community/columns/cableguy/cg1205.mspx#EEAA

Dekuji,