Sifrovane IP telefonovani?

Zdenek Pizl z.p na linux-cd.cz
Středa Březen 8 08:54:10 CET 2006

Oqak wrote:
> Vzhledem k tomu, ze to co pozadujete musi byt PC2PC, tak co pouzit
> Skype? Sice to neni SIP, ale sifrovane ano (i kdyz, prolomitelne to je,
> Fbi ma jiste klicky ale kdyz uvazite, ze cisty voip je normalni Wav) :-)

v predchozim odstavci jste se pronesl dve nepravdy:

1. sifrovany prenos VoIP datoveho streamu NENI vyhradne pc2pc. Heslo pro
vice informaci: SRTP

2. cisty voip NENI normalni wav. Urcite to nelze rici pausalne, s
primhoureni oka je to pravda v pripade uLAW / aLAW kodeku - pokud budete
tvrdit, ze hovor prenaseny kodekem GMS, speex nebo G.729 je wav, tak
potom muzeme za wav prohlasit uz cokoliv, co beha po dratech.

> A Sipury umi proti sobe sifrovane, staci vytocit pred cislem jisty kod.
> Opet to neni SW pro linux, no ale alespon neco.

ktere Sipury, myslite ATA adaptery nebo IP telefony?

> To co chcete mi prijde technicky tak slozite, kdyz bezny user neumi
> pouzit digitalni podpis nijak, tak jeste jej roubovat do telefonu, to uz
> je luxus, bude casem, zatim jsou priority jine, pro masy (video).

zase az tak slozite to neni, jde jen o to, ze to zacina byt aktualni az
ted, s implementaci se prichazi pozdeji. Az do ted stacilo vsem ke
stesti, ze to vubec mluvi, prepojuje a funguje.
Anologii muzete najit mezi telnetem, ktery take stacil, a ssh, na ktere
se preslo prave kvuli vyssi bezpecnosti.

--
Zdenek Pizl
Internetovy obchod s aktualizovanymi distribucemi GNU/Linuxu