Sifrovane IP telefonovani?

Michal Soumar soumar na computer.org
Středa Březen 8 11:06:50 CET 2006

> Co se sw klientu tyce, tak snad jedine minisip (www.minisip.org), ktery
> vyuziva MIKEY/SRTP a pak nektere hw adaptery (Sipura, Zultys).
>
> Radek Skala

Kdyz uz je rec o SRTP, tak jeste nikdo neuvedl Zimmermannuv projekt zFone
implementujici protokol ZRTP. On sice tvrdi "In early March, there will be
a public beta release of the new Zfone software" [1], a zatim ticho po
pesine, ale zase vyhovuje Yenovu pozadavku na verejnou specifikaci, see
[2].

Bude to mit tu vyhodu, ze nebude zalezet na SIP klientovi; vymena klicu a
sifrovani je vuci nemu transparentni.

-S.

[1] Zimmermann, P. "Secure Voice over IP: Zfone" [online], February 2, 2006

[2] Zimmermann, P., Johnston A. "ZRTP: Extensions to RTP for
Diffie-Hellman Key Agreement for SRTP" [online], Internet Draft, March 6,
2006 URL: <http://www.ietf.org/internet-drafts/draft-zimmermann-avt-zrtp-01.txt>