Doporuceni pro fileserver

Pavel Raus linuxcz na cpan.cz
Středa Březen 8 15:35:01 CET 2006

> Tohle je prave to, co me zajima a s cim pod linuxem nemam prazadne
> zkusenosti. Rad bych od nekoho slysel "tohle pouzivame, ma to takovehle
> mouchy" nebo "tohle jsme vzdali po dvou dnech".

Ja pouzivam drbd, ale u v mnohem nizsich velikostech ( radove desitky az
stovky GB ). Velke kapacity ( nad 1TB ) pouzivam jen na backupy a ty
redundantni z pochopitelnych duvodu nepotrebuju.
Rozchozeni drbd je zazitek ... vetsinou posledni verze kernelu a posledni
verze drbd z svn funguje dobe ... chce to obcas pevne nervy, ale pak to
funguje mooc pekne.

> Na neco takoveho jsem pripraven, ale ten strop se muze pohybovat nekde u
> cca pul milionu korun. Ovsem penize samozrejme nejsou to jedine, kvuli
> cemu se na to tady ptam, poskladat neco z nejlevnejsich suntu doma v
> garazi bych si umel taky. Jde mi zejmena o ty prime zkusenosti s ruznymi
> technologiemi.

Pekny casy na vice disku dela treba SuperMicro ... mam to postavene na nejakem
P4 (775 ) 3U zakladu s 15 pozicemi na disky. Pak treba
Chenbro ma peknej 5U case na 24 disku ( do CR dovazi Penta ).