Sifrovane IP telefonovani?

Zdenek Pizl z.p na linux-cd.cz
Středa Březen 8 17:27:21 CET 2006

Oqak wrote:

> Cisty voip je G711. GMS, speex nebo G.729 je prece komprimovany.

VoIP - Voice over IP, nebo ne prilis spravne telefonovani pres internet.
Pojem cisty VoIP jste nadefinoval az Vy ted, takze v tomto ohledu mate
samozrejme pravdu - od te chvile je terminus technicus cisty VoIP
synonymem pro G711 (uLAW/aLAW).

Pro ty, kteri chteji zustat u drive zavedenych terminu, je VoIP jen
technologie prenosu digitalizovaneho hlasu pres datove linky.

WAV je format, ve kterem je ulozen digitalizovany zvuk, k digitalizaci
se pouzivaji ruzne postupy (kodeky), ktere dociluji odlisnych kvalit
digitalizace, datove a vypocetni narocnosti.

WAV format je vlastne obalka, soubor typu RIFF, ktery obsahuje zvuk
digitalizovany nekterym z formatu LPCM, DPCM, ADPCM, (m)ulaw, alaw a
mozna jeste nekterymi dalsimi.

> Netroufam si Vam radit kdyz me pak budete soudit, jestli mluvim nepravdu
> (tj. ze lzu :)

nebudte vztahovacny, chtel jsem vedet, jestli neni neco noveho.
Kazdopadne to nejak umela uz SPA-841.

za dlouho

--
Zdenek Pizl
Internetovy obchod s aktualizovanymi distribucemi GNU/Linuxu