DHCP server nekdy neprideli adresu brany

simon na cesa.cz simon na cesa.cz
Čtvrtek Březen 9 10:23:19 CET 2006

On Thu, 09 Mar 2006 08:57:42 +0100 (CET)
Ivan Stenda <ivast na mail.t-mobile.sk> wrote:

> to by akosi klient ani nemohol urobit dhcp request, podla autora vsak
> chyba len option router, ostatne parametre su v poriadku...

pokud si klient neponecha nastaveni ktere mel pred vypnutim ..
a to i kdyz nedostane odpoved od DHCP ...
coz treba win 9x delaji .. ->tise a drze  ...

v okamziku kdy nastartuje a nema gateway a je slinkovano ->
zkuste udelat release(nebo release ALL) a nasledne renew ...

... a snad uvidite jetli je to chyba (serveru/klienta) nebo
stavu v jakem je link/sit pri startu ... (pripadne si ten dialog
poslechnete lokalnim etherealem)

jinak STP protokol doporucuji (docela durazne) nechat zapnuty ...
a na klientskych portech nastavit portfast ...
vypnout STP neni dobry napad pokud mate v siti vice nez (hodne)malo
switchu

ono STP i kdyz je docela zakerny je taky docela uzitecny ...

...navic kdyz si s nim  date praci a dobre ho nastavite podle
vasi topologie (diametr,backbonefast, uplinkfast,portfast, urceny root, nebo
muzete pouzit jeho modernejsi varianty jako rapid STP nebo MSTP,
 tak prestane byt skodicem a stane se vami rizenym policajtem ..-)) )

 .... toz tak
simon