LVM, velikost pri zakladani smapshotu

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pátek Březen 10 12:42:03 CET 2006

Zdenek Havrlik napsal(a):
> Jesne tohle chapu to mi problem nedela.
> Problem mi dela pochopit proc pro snapshot se take urcuje velikost, jaky
> to ma fyzicky dopad, kam se to misto podeje, a jak velke ho mam zvolit
> treba kdyz mam 1.5TB velky 'logical volume'

Misto pro snapshot se urcuje proto, protoze nekam si musi LVM
odkladat puvodni obsah dat pri jejich zmene na zdroji snapshotu.
Takze casem, jak se meni puvodni obsah disku se prekopirovava
do snapshotu jeho puvodni tvar (pri read only snapshotu).
Takze pokud ma zdrojovy disk 1,5 TB dat a pro snapshot vyhradim
jen 500 MB, tak az dojde ke zmene zdrojoveho disku na jeho tretine
objemu, tak se vam snapshot rozpadne, protoze nebude uz mit kam
ukladat puvodni data.
Velikost snapshotu proto volim podle toho, jak dlouho ma ten
snapshot existovat a jake mnozstvi dat se za tu dobu muze zmenit
(v nejhorsim pripade 100% kapacity zdroje).

M.