"cache modul"

konference na kraja.net konference na kraja.net
Pondělí Březen 20 17:00:55 CET 2006

Zdravim vsechny,
na slabsim serveru (celeron 2,6ghz, 1,5gb ram) mam apache (1.3) a
php(5.1.2-1pocos3) a generuje se mi tam vetsi mnozstvi dynamickych stranek
(ve spicce cca 40/s), coz stroj nezvlada uplne nejlepe.
Jedna se prevazne o weby vyuzivajici php i mysql.
Napadla me takova teorie (ktera se mozna bezne uziva v praxi) a chtel bych
se zeptat, zdali na to neexistuje nejaky modul do apache ci neco takoveho.
Teorie je takova, ze by se dynamicka stranka negenerovala na strane
serveru 40x za sekundu, ale generovala by se treba jednou za 5 sekund
(resp. prvnimu navstevnikovi po uplynuti kazde pate sekundy) a zbytek by
se nacital z nejake cache jako "staticka" stranka. Tim by se teoreticky
snizila zatez 40 x 5=200x , coz by v praxi bylo samozrejme vyrazne mene,
ale zatez by sla urcite razantne dolu.

Existuje na to neco? nebo je moje teorie uplne spatna?

Vzhledem k tomu, ze se jedna o sdileny hosting (spis free nez profi;-) ),
tak tezko donutim vsechny aby si nejake cachovani a pravidelne generovani
resili primo ve svych skriptech.

Diky za rady

KRAJA

--
Zpráva vytvořena poštovním klientem "M2", který je součástí webového
prohlížeče Opera.