htb class hierarchy?

Zdenek Prchal prchal na vtdata.cz
Pondělí Březen 20 17:25:49 CET 2006

Narazil jsem asi nejspis na svoji nedostatecnou znalost problematiky - mam
nejakou tridu, do ktere smeruje provoz pro vice IP, ta ma nejakou rate a
ceil. To funguje dobre, klienti dostanou az ceil kbit, je-li od rodice k
dispozici (trida ma pridelenu sfq qdisc). Ale ted chci-li pro nejake z tech
IP vyjimecne snizit rychlost, tak jsem si myslel, ze jenom vytvorim podtridu
s patricnymi parametry, do ktere provoz pro tuhle IP nasmeruji. Jenze ouha,
on jde do kybliku i provoz pro ty zbyle IP, trida si uz od rodice nic
nepujcuje ...
Je to tim, ze pokud obsahuje podtridu, prestane byt leaf a nemuze primo do
ni byt smerovan provoz, protoze s necim takovym traffic shapper nepocita? A
musim tedy, chci-li rozdelit provoz, dusledne vytvorit leaf tridy a az do
nich smerovat provoz?

Zdenek Prchal