SW RAID1 problem s bootovanim

Petr Vyhnal konfera na simerion.net
Sobota Březen 25 18:33:09 CET 2006

Zdravim,

resim problem s bootovanim SW RAID1 pole na jinem HW. Vyhorela mi
masina, tak sem prehodil 2 sata disky do jineho stroje a jal se
zprovoznovat. system. Bohuzel puvodni stroj byl IBM a tak byly SATA
disky rozpoznany jako hdc a hdd. Na novem zeleze se jiz sata chova jako
bezna sata a hlasi se jako sda a sdb. Samozrejme po prvnim pokusu o boot
sem zkoncil na kernel panic s tim, ze puvodni hdc a hdd neexistuji a
neni tedy z ceho slozit raid oddily. Nabootoval jsem tedy z knoppixu,
stahnul si mdadm.conf upravil dle soucasnych disku a nahodil mdX
devices. Namountoval jsem potrebne oddily a chrootnul se do systemu na
discich s tim ze vytvorim novy initrd.img. To se povedlo, nicmene po
rebootu sem oped dostal vynadano ve smyslu ze ani nove sdaX a sdbX
neexistuji a zkoncil opet na kernel panicu. Uprime delam podobnou vec
poprve, takze je mozne, ze jsem zapomel vykonat nejaky dulezity krok,
kvuli kteremu moje upravy nezabraly. Napada nekoho co s tim?

Debian Sarge kernel 2.4.27

Rudiik