XServer zapomina nastaveni klavesnice

Michael Mraka Michael.Mraka na homecredit.net
Neděle Březen 26 21:14:06 CEST 2006

% > Castecne ano. Polozku 'povolit moznosti xkb jsem' jsem zakazal, bohuzel
% > vsak problem zustava. Diky Vam jsem ale zjistil, ze ono 'zapominani'
% > nastaveni neni tak nedeterministicke, jak jsem si puvodne myslel. Zpusobi
% > to prave zmena rozvrzeni klavesnice.
%
% Update : zmena rozvrzeni klavesnice zpusobi 'zapomenuti' (hrozna slovni
% konstrukce, ale lepsi me nenapada) sice spolehlive, ale na druhou stranu i
% bez zmeny rozvrzeni prestanou po nejakem case (zase ten nedeterminismus)
% multimedialni klavesy fungovat....

V /usr/X11R6/lib/X11/xkb/symbols/inet je seznam "znamych" rozsirenych klavesnic
pro xkb. Pokud tam je i vase (nebo s podobnym rozlozenim) staci volat napr.:

$ setxkbmap -layout 'us+inet(hpxt1000)+inet(compaqeak8),cz_qwerty,ru(phonetic)'

pripadne nastavit v xorg.conf
Option      "XkbLayout" "us+inet(hpxt1000)+inet(compaqeak8),cz_qwerty,ru(phonetic)"

a na xmodmap zapomente :).
Pokud prepinate klavesnici tak, ze se pokazde vola setxkbmap + prislusny
layout, budete muset ty inet(...) asi dopsat ke vsem rozlozenim.

% Petr

--mm                                                            Michael Mráka