statistiky toku dat podle ip a portu

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Březen 31 19:06:05 CEST 2006

On Thu, Mar 30, 2006 at 07:56:45PM +0200, Martin Kraus wrote:
> zdravim,
>   potreboval bych udelat nejake jednoduche statistiky toku dat pres router,
> abych zjistil kdo a co ma nejvetsi toky, tedy nejake rozdeleni podle ip adres
> a portu.
> jde jen pro informace pro administratory, takze nepotrebuji zadne  exporty na
> web atd. neco ala iptraf, ale aby to umelo i delat treba hodinove statistiky
> podle zadanych kriterii(ip a/nebo port) a nejak je ukladat v jakekoliv
> informacne hodnotne forme.
> prosil bych o postrceni. nejak jsem nic jednoducheho nenasel a nerad bych to
> [...]

Ahoj,

je jich spousta a tezko rici, ktera je nejlepsi ;). Nejtezsi je vzdy
pochopit autora a nakonfigurovat. Pote jsou webove statistiky jen
tre snicka na dortu. Ipac neni spatny, ale pozor na zpusob ukladani dat.

Uplne trivialni reseni je napsat si presne pravidlo do iptables, ktery
tok chcete sledovat. Staci si udelat krasny stromecek a pridat jej do
FORWARD jako prvni ;-). Ten ipac vlastne ani nic jineho nedela, jenom
ten stromecek je trosku linearni...

-- Dalibor Straka