DVD -> HD s chybama

Jan Eisner honza na pc234.math.cas.cz
Středa Květen 3 16:27:20 CEST 2006

omlouvam se za chybnou formulaci;

mam dvd+rw medium primountovane na /mnt/dvd (= dev/hdd)
mam hda5, kde jsou /home/uzivatele

udelam (snad to takhle z hlavy nezvoram):

cp /mnt/dvd/file.extenze* ~/

a mam
~/file.extenze
~/file.extenze.md5

pokud provedu
[uzivatel... /mnt/dvd] md5sum -c file.extenze.md5
dostanu
file.extenze OK

pokud udelam
cd ~
[uzivatel.... ~/] md5sum -c file.extenze.md5
dostanu
file.extenze FAILED

a to se mi deje i na jinem nez /home/uzivatel
(tedy i na jine partisne na hda nez jen na hda1)
a i na jine mechanice dvd (tedy i na /dev/hdc)

muj dotaz byl, jak zkontrolovat spravnou funkcnost celeho pc
s linuxovymi prostredky, pokud je to dotaz do te spravne konference :-)
a neni to uz na hrane OT
zda zkusit spustit nejaky test hd (jaky to je?)
nebo radeji vymenit ksandy, hd(a), dvd mechaniky, zdroj, pameti, verzi jadra,
vypalit si nekde jinde nejakou live distro a udelat to v ni;
samostatny test pameti Memtest chybu nehlasil,
dmesg chybu nehlasi,
co (\v{c}\'{\i} log) by mohlo hlasit jakou chybu (ve svem .log-u)

kazdopadne diky za (kazdou) radu :^)

Honza