OSPF - oceneni default gateway a virtual link

Ondrej Filip feela na network.cz
Čtvrtek Květen 4 08:59:59 CEST 2006

Petr Klima wrote:
> Dobry den,

Dobry den!

> [...]
> plne routovaci tabulky) co nejvic na kraj firemni site.
>
> Mam tedy par dotazu na quaggu a OSPF:
>
> 1. Mejme skupinu routeru "area 51". Ven (do area 0) vedou 2 cesty. Linka
> na gatewayi 1 je rychla linka, lec jak se tak stava, muze upadnout.
> Linka z gatewaye 2 je relativne pomala a je tedy zalozni. Ovsem vsechny
> vnitrni linky maji stejnou cenu (10), takze dany router si "vybere" tu
> gateway, ktera je mu geometricky bliz, coz koliduje s pozadavkem, aby
> zalozni linka byla POUZE zalozni. Oceneni linek smerujicich do area 0

Oceneni linek musi fungovat. Jak to mate nastavene. Pozor linkam se musi
nastavit metrika v obou smerech. (Klidne i rozdilna, ma-li to smysl.)

> 2. Virtualni link (virtual-link) - odmita se navazat skrz stubby area.
> Je to normalni a spravne chovani, nebo delam neco blbe?

Zcela normalni, tak je OSPF definovane.

> 3. V jedne moudre knize jsem se docetl (Large scale IP network solutions
> od Cisca), ze "regular area" by se mela pouzivat jedine pouze v pripade,
> ze vyzadujeme co mozna idealni routovani, jinak by se mely pouzivat
> stubby, totally stubby nebo NSSA, predpokladam kvuli flapovani pri
> zmenach routovani v sousednich oblastech. Jak je to v praxi?

To doporuceni ma celkem smysl. Setri to routery v tech oblastech a
castecne i velikost cele databaze a trochu to i zjednodusuje
troubleshooting. Nicmene k flapovani by nemelo dochazet v zadnem pripade.