Nastavenie statickej routy

Martin "Megac" Mokry megacsk na gmail.com
Středa Květen 10 22:38:47 CEST 2006

Ahojte,

Mam (asi ako kazdy kto sem prispieva) problem s ktorym by som
potreboval poradit.

Popis: Struktura siete je nasledovna:

KABLOVY MODEM

HUB --- WC

LC

LC = Linux Computer
WC = Windoze Computer :-)

Problem je v tom ze prowiderove DHCP prideluje kazdemu kompu ip adresu
v roznych sietovych rozsahoch, takze kompy na seba priamo nevidia, aj
ked su napojene na ten isty hub. Kazdy ma tym padom aj inu default GW.
Ked chcem ist napriklad z WC cez ssh na LC, data idu zbytocne cez GW
WC a GW LC.

Na hotline prowidera mi bolo povedane, ze sa to da riesit pridanim
statickych zaznamov do routovacej tabulky.

Po pridani zaznamu do routovacej tabulky WC komunikacia smerom WC =>
LC isla napriamo.
Avsak do routovacej tabulky LC sa mi nepodarilo pridat ziadny zaznam,
ktory by usmernil komunikaciu smerom LC => WC.

Priklady pouzitych prikazov:

WC:
route add ip_lc mask 255.255.255.255 ip_wc

LC:
route add -host ip_wc/32 gw ip_lc eth0
route add -host ip_wc/32 eth0
a este vela roznych variant, vratanie pridavania routy na cely wc subnet ...

Ani jeden z mojich pokusov nebol uspesny. Kde robim chybu ?

Vdaka

--
Martin "Megac" Mokry