VYRESENO Komprimovany a sifrovany image

Zdenek Pizl z.p na linux-cd.cz
Úterý Květen 16 09:20:15 CEST 2006

Petr Dusek wrote:

>    Opravdu? Dovolim si vyjadrit jistou pochybnost. Pokud je klic
> dostatecne dlouhy (jako cela zprava), dokonale nahodny a je pouzit pouze
> na jednu zpravu, rika se tomu Vernamova sifra. Rad bych pak videl
> prislusne kryptograficke embryo schopne tuto sifru lustit.

o Vernamove sifre se tu nikdo nikdy nebavil. Tu nezpochybnuje asi nikdo
na svete. Bavime se o XOR pro realne pouziti na disku ci diskove image,
coz, jak musite uznat, Vernamova sifra s delkou klice totoznou s delkou
dat nebude.

>    A i obecne se da rict, ze napriklad proti prumerne manzelce je XOR
> dostatecne ucinny...

manzelka neni ten spravny use case!

--
Zdenek Pizl
Internetovy obchod s aktualizovanymi distribucemi GNU/Linuxu