domena misto IP adresy

Libor Chocholaty libor_ml1 na mts.cz
Úterý Květen 16 12:40:16 CEST 2006

bambas wrote:
> Tak ted v tom mam gulash :)
> Mam server s verejnou IP, poskytovatel casablanca. Dal tu mame firemni
> sit pripojenou k netu, poskytovatel tentyz. Pouzivame DNS
> poskytovatele, domenu firma.cz mame registrovanou jinde a web unmisten
> taky jinde. Na serveru s verejnou IP chci nahodit vlastni DNS, pop3,
> smtp, www. Adresa bude treba mojecrm.firma.cz. Takze providerovi mam
> sdelit, at prida A zaznam a reversni zaznam pro mojecrm.firma.cz. Je
> to tak? A pak nastavit sve DNS pro mojecrm.firma.cz....
Tak ted uz v tom mam gulash taky.
Proc chcete mit vlastni DNS? Co na nem budete resolvovat za domenu?
Obecne je potreba dat vedet nadrazenemu DNS, ktery spravuje domenu o
jeden stupen vyse, ze tu a tu domenu nizsiho stupne resolvuje ten a ten DNS.
Priklad:
domenu .cz spravuje CZ-NIC, proto pokud chcete mit vlastni DNS, ktery
bude resolvovat adresy pro domenu firma.cz, musite DNS pro domenu .cz
rict, ze domenu firma.cz spravuje vas server, rekneme 1.2.3.4. A pak na
tom serveru 1.2.3.4 si rozjet DNS, ktery prelozi dotazy typu
mojecrm.firma.cz, www.firma.cz. Pokud DNS pro domenu firma.cz spravuje
casablanka, pak muzete jit jeste o stupen niz a rict, aby casablanka
nastavila do DNS pro domenu firma.cz, ze treba domenu test.firma.cz bude
spravovat server 9.8.7.6 a na tomhle serveru si rozjet DNS pro domenu
test.firma.cz, kam date zaznamy jako www.test.firma.cz,
smtp.test.firma.cz, apod.
Zonu firma.cz nemuzete spravovat na ruznych mistech (krome zalozniho
DNS, samozrejme).

Libor