sda versus sda [SATA versus FLASH=FD]

Marek Blasko zz na zz-indigo.homeunix.org
Středa Květen 17 22:46:36 CEST 2006

Jan Kunder wrote:
> Prijemny podvecer.
> Ak sa nemylim, tak /dev/sda1 moze byt particia na mojom SATA disku aj na
>  FLASH disku.
> 1. Ako zistim, ktora to je? (ak sedim za cudzim compom, alebo som remote?)

su dve moznosti:
	1.) precitat si dmesg tam uvidis aky disk to naslo kde a podlatoho to
uz spoznas.
	2.) cat /proc/scsi/scsi ti vypise nazov disku a poradie urcuje na akom
mieste disk je (aspon zatiam my to tak sedelo) dmesg je ale presnejsi

> 2. Nie je v tom trosicku chaos?
> (resp. kde sa mylim?)

nie len si treba uvedomit logiku celeho systemu pridelovania mien.
pokial chcete mat rozdelene scsi a usb zariadenia tak pouzivate nie
usb-storage ale ten druhy driver ale ten je nejaky osekany vid
informacie v zdrojakoch jadra

> 3. Nemoze sa stat, ze "HOT-zasunutim" SATA disku sami de facto narusi
> fukncnost /etc/fstab, kde ratam, ze sda1 je XY a sda2 je ABC?

to ano predto je lepsie pouzivat na hot-swap veci LABELY ale tie idu len
na ext2/ext3