RE: VPN přes OPENVPN a spolupráce s doménou Windows 2003

Lubomír Klubus lubomir.klubus na orgrez.cz
Pátek Květen 19 11:09:47 CEST 2006

>Me tedy. mam dojem, celkem bez problemu najelo opevpn po startu woken a
snad i vyhodilo request na heslo, >ale mozna jen spatna pamet a dobra
fantazie.

>Doufam, ze vam moje odpoved a domenky k neceu budou

Ano z Windows najede požadavek na heslo k certifikátu. S platností
certifikátů nebo připojováním k serveru problémy nemám.
	Protože přecházím z openswanu, tak jsem chtěl použít ty certifikáty,
které už z něj mám a nějakým zázrakem fungují (přestože mají jiné přípony
souborů) ,ale vidím, že budu muset udělat certifikáty znovu, tentokrát tedy
bez hesla , když to jinak nejde. Předpokládám, že alespoň certifikační
autorita má heslo.

Ale je to škoda, kdyby dali do konfiguráků openswanu o jeden parametr víc -
heslo v čisté podobě, nemusel jsem žádné certifikáty předělávat, i když vím,
že to takhle v "čisté" podobě není zrovna bezpečné.

Lubomír Klubus