Nepodcenujte zabezpeceni OpenVPN!

Vlada Macek tuttle na sandbox.cz
Neděle Květen 21 18:31:15 CEST 2006

Martin "Megac" Mokry wrote:
> Hesla sa daju spravit netrivialne a lahko zapametatelne pre beznych
> uzivatelov. Napriklad co poviete na heslo "re45tfd" ? Je netrivialne,
> pochybujem ze sa nachadza v nejakom slovniku (google ho nenasiel), a
> pritom to je len kruzok okolo pismena R v smere hodinovych ruciciek".
> Nie je na to potrebny ani papierik, ani extra dobra pamet.
Metoda, kterou na toto reagoval kolega Balas je podle meho nazoru mnohem
lepsi.

Lamace prece nepracuji jen se slovniky, ale jeji tvurci uz davno prisli
na to, ze lidi maji radi geometricke obrazce. Vyzkouset zakladni z nich
trva chvilku a Vase kolecko kolem R mezi ne lehce spadne.

Zajimavejsi je takovy geometricky utvar lokalizovat -- provest ho v
oblasti klavesnice, ktera se meni narodnim rozlozenim. Omezuje to
vetsinu lamacu, ale zase to prinasi jine problemy (rozlozeni nejsou
stabilni, apod.).

Pouzivam inicialy casti vet, ktere muze vymyslet jen truhlik jako jsem
ja, prip. okorenene o cislo na miste diakritickeho pismenka.

--

\//\/\
(Sometimes credited as 1494 F8DD 6379 4CD7 E7E3 1FC9 D750 4243 1F05 9424.)

 [ When you find a virus in mail from me, then I intended to infect you, ]
 [ since I use SW that is not distributing malware w/o my knowledge.     ]