omezeni pristupu na Apache

dusan na dwsoft.cz dusan na dwsoft.cz
Úterý Květen 23 12:19:34 CEST 2006

Petr Vileta napsal:
> Situace: mam Apache webserver, tam radne umistene robots.txt a pak najednou
> prijde nejaky idiot a dela si kopii nejake hosotvane domeny. Pokud je to 5
> html stranek, tak mi to nevadi, ale pokud stahuje 5000 stranek nejake
> rozvetvene diskuze nebo 8000 stranek katalogu firem, to uz mi zacina vadit.
>
> Lze nejak zaridit v nastaveni Apache 1.2 nebo pomoci tcpwrappers nebo jinak,
> aby se mu postupne "snizovala rychlost" downloadu? Tedy aby se napriklad pro
> 200 http requestech na stejny virtualhost ze stejne IP zacaly nejak
> [...]

Dobry den,
Pominu-li skutecnost, ze pouzivate jeste Apache 1.2 a ze resite
problemy vzkutku delikatni, pak by vam mohl pomoci kamarad grep,sort,wc
na vytazeni potrebnych udaju z access_log a chvilka studia nejakeho QoS
(napr HTB), kterym by jste pozadavky na vas http server ovladal.
Nicmene si myslim, ze nez nasazovat vami zminene reseni by bylo lepsi
se zamyslet nad tim, co presne od vaseho stroje potrebujete a zda-li by
nebylo vhodnejsi jej umistit nekam, kde by vam requesty na httpd tolik
nevadili (predpokladam, ze se jedna o datovy tok, ktery zatezuje vasi
linku do internetu.)

S pozdravem,

D. Jirasko