Nepodcenujte zabezpeceni OpenVPN!

Petr Baláš petr.balas na gmail.com
Úterý Květen 23 17:01:54 CEST 2006

On 5/23/06, Michal Dobes <dobes na tesnet.cz> wrote:
> [...]

http://openvpn.net/howto.html#startup
V praxi jsem to nezkousel ale nevidim duvod proc by to nemelo chodit.
Nevyhoda - klic musi byt bez hesla.
Ono to RTFM by mozna stalo za pokus :-)

> [...]
> klienta z MS win používajícího L2TP/IPsec (šel by i PPTP, ale to už
> je asi nouzovka). Klient je součástí W2K i XP, server pro linux
> dostupný.
> Umí to spustit tunel před přihlášením (dá se přihlásit pomocí
> vytáčeného připojení a tam se objeví i VPNka definované adminem).
> Umí to k autorizaci použít jméno+heslo nebo se dá použít i certifikát,
> který bez problémů může být třeba na čipové kartě/tokenu (tohle už
> vypadá v OpenVPN2.1.x také chodivě).
> Vůči OpenVPN je nevýhoda ve složitější konfiguraci na straně serveru,

Rozchodit toto jsem se snazil dvakrat a vzdy jsem se na to po par hodinach
snahy vykaslal protoze mi to proste nechodilo. U OpenVPN jsem za hodinu
nemel co delat.

> trošku větší overhead dat než má OpenVPN a občas složitější
> průchodnost přes NAT.

Tohoto bych se taky obaval - pripojim se kdekoliv do interni site a
muzu si hodit korunou zda to pujde nebo ne.

Toto nastesti nepotrebuji.

--
Petr Balas - petr.balas at gmail dot com