instalace X bez X

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Středa Květen 24 03:51:35 CEST 2006

Petr Pisar wrote:

> Prosim, definujte "graficke prostredi", jinak se tu nedomluvime.

Dobra. Pod grafickym prostredim si predstavuji, ze na obrazovce vidim
tlacitko "Start" s cervenym kloboukem (protoze RH), vedle nej listu se
spustenymi programy (taskbar), pak vidim plochu s nejakymi ikonami, mam tam
graficky kursor mysi.

> A potrebujete videt a ovladat graficke rozhrani toho programu? Pokud
> ano, tak se bez X serveru, ktery bude nekam vykreslovat svuj
> framebuffer neobejdete. Pro docasne prohlizeni bych pouzil Xvnc.

No samozrejme, ze potrebuji videt a mysi ovladat to Tk rozhrani meho
programu. Chci si napsat nejake konfiguracni utility. Moc se mi libi treba
"ntsysv" a podobne nastroje. Udajne se neco podbneho da naprogramovat v
nejakem zahadnem jazyku, ktery nechapu. Je to sice textmode, ale zaroven je
to alespon castecne interaktivni. Neco vyplnim, na neco kliknu a ono mi to
oznami, ze jsem neco vyplnit zapomel a vrati me to, pripadne to nejak
zkontroluje vyplnene hodnoty. Ja sice dokazu treba zalozit dalsi virtualni
server na Apache, vytvorit pro nej ucet uzivatele, dat mu heslo, nastavit mu
mailovy kos, pridat dalsi polozku do /etc/aliases, ale kdyz to delam zhruba
2x do roka, tak s tim pokazde zapasim. Ono by to slo take delat pres webova
konfugurovadla, ale tam je zase problem s tim, ze na vetsinu veci potrebuji
prava roota a bud musim ten skript nekam shovat a dat mu prava roota a
pristup jen z LAN, nebo to musim delat pres sudo a to ve vzacnych pripadech
neprojde.

Nicmene se zeptam, co to je Xvnc. VNC, tedy RealVNC znam a pouzivam, ale o
Xvnc jsem tam nic nenasel.

> Pokud ne, tak je dobre zamyslet se, zda to TK potrebujete? Pokud si
> ale presto trvate na svem, tak pouzijte Xvfb.

Co to je? Bude to slucitelne s mym RH7.3?
--
Petr

Skype: callto://fidokomik

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR*
:-) Odpovidejte na petr na practisoft cz