OpenVPN parametr push nepředá Windows stanici routování

Miroslav Benes miroslav_benes na zdas.cz
Pátek Květen 26 22:11:57 CEST 2006

Slavek Banko wrote:

>Ve své konfiguraci mám v route uvedenu jen síť:
>  push "route 192.168.10.0 255.255.255.0"
>
>Bránu neuvádím a klient ji automaticky doplní.

Když už to tady rozebíráme, rád bych se zeptal zkušenějších jaký je
rozdíl mezi tím co je napsáno nahoře a volbou :

push "redirect-gateway"

A druhý dotaz - opravdu vám routování funguje bez problémů ?
S tím co jsem napsal se na klientském stroji zruší default routa a
vytvoří se nová, která míří na adresu, jakou má VPN server. Až potud je
všechno OK.
Problém je ale v ukončování - po zavření spojení se zase zruší (default)
routa, kterou vytvořilo OVPN, ale původní se už neobnoví.
Takto se jako klient chová linux (FC4) i WinXP, čistě nainstalované.