RAID, chybejici SWAP, pad sluzeb

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pátek Listopad 3 13:38:29 CET 2006

Milan Koudelka wrote:
> Zdravim, mam takovy problem na jednom serveru se mi rozpadlo RAID 1 pole.
> "Jen" 2 oddily ze 4. Ten rootovskej a swap. Pri pokusu obnovit RAID
> pole, znovu pripojit oddeleny mirror mi zmizlo pole se swapem. Od te
> doby mi padaji sluzby, nemuzu se tam uz ani pripojit pres ssh. Myslite
> ze je problem spis v tom ze zmizel swap nebo v tom ze by mohlo RAID pole
> zacit uplne vypovidat sluzbu ?

'swapoff -a' vypne swapy a 'free' ukaze, jestli zbyva jeste nejaka
pamet. Pokud ji zbyva dost, tak by snad nic padat nemelo.

> btw. nevim jak ten swap dostat zpet, tak me napada vytvorit jedine uplne
> novy oddil pro swap, ale nevim pak jak za behu rict systemu at zacne
> zapisovat na ten novy swap ?

jestli se rozpada i pole, tak bych nic noveho nerozjizdel a jen narychlo
udelal swap do souboru, pokud je teda malo pameti. Neco jako

# XXX = velikost swapu v MB
dd if=/dev/zero of=/cesta/ke/swapu bs=1M count=XXX
mkswap /cesta/ke/swapu
swapon /cesta/ke/swapu

Petr