tar dat z fat32 partition a zmrsene nazvy suborov po obnove

msk.conf msk.conf na seznam.cz
Úterý Listopad 14 16:44:43 CET 2006

DD.

Zalohoval som data z jednej fat32 partition na notebooku, kde boli windows (
samozrejme nefunkcne ). Kedze sa jednalo o notebook a disk neslo vymontovat,
bootol som system rescue cd, nahodil siet a po sieti som spravil tar toho
filesystemu na moj stroj. Samozrejme som si blbec neuvedomil, ze windowsaci
su prasata a pouzivaju v nazvoch suborov interpunkciu. Po reinstalaci toho
kompu ( ze som si ja blbec nespravil dd-cko tej partition :o( ) som znovu
bootol sysrescd a ten tar sa tam pokusil rozbalit.

Samozrejme po chvili do narazilo na Documents and Settings a zacalo to na mna
hadzat hlasky "Invalid nieco" a podivne nazvy suborov. Subory s blbymi
nazvami na tu fat-ku uz neslo rozbalit kvoli divnym znakom v ich nazvoch.
tar -tvf zobrazi u problematichych suborov chlieviky, hieroglify, ovocie a
podobne svinstva.

Na linuxovu partition ten tar dokazem rozbalit, som predbezne rozhodnuty na
rozbalene data aplikovat rename, kde sa ne-ascii znaky nahradia pomocou _,
ale pokial by mal niekto spasonosnu myslienku, ako to tam dostat s5 bez ujmy,
bol by som vdacny.

Mount som v sysrescd urobil iba ako mount /dev/hda1 /mnt/fakous, nezadaval som
codepage, takze moj predpoklad je, ze pred aj po reinstalacii sa to
primountovalo s rovnakou codepage.

Dik za info.

--
msk