Pouze 4 SATA disky?

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Úterý Listopad 14 17:59:22 CET 2006

Ahoj,

mám drobný problémek s následující konfigurací:

základní deska Gigabyte GA-965P-DS4
5 SATA disků, 1 PATA disk

jádro 2.6.18

Na základní desce jsou dva SATA řadiče, jeden pro 6 SATA disků a jeden
pro 2 SATA disky (+ řadič PATA disku).

00:1f.2 IDE interface: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) 4 port SATA IDE Controller (rev 02)
00:1f.5 IDE interface: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) 2 port SATA IDE Controller (rev 02)
03:00.0 IDE interface: JMicron Technologies, Inc. JMicron 20360/20363 AHCI Controller (rev 02)
03:00.1 IDE interface: JMicron Technologies, Inc. JMicron 20360/20363 AHCI Controller (rev 02)

Z tohoto pohledu to vypadá trochu jinak, ale deska má fyzicky 8 SATA
konektorů a na nákresu v manuálu to vypadá tak, že jsou tam dva
různé řadiče, jeden se 6ks (Intel) a druhý se dvěma (JMicron).

Nezávisle na tom, do kterého SATA řadiče ty disky zastrčím, tak se mi
vždycky zjeví pouze 4 ks. Ať už je už je mám zapojené jenom v tom
jednom řadiči pro 6 disků nebo v zapojení 3+2. Je tedy zřejmé, že oba
řadiče jsou nalezeny a jsou funkční, ale některá komponenta nechce
uznat, že bych mohl mít v počítači víc než 4 SATA disky.

Jak z toho ven?

      Davro

(kdyby náhodou měl někdo tuto desku a nefungoval mu PATA řadič, tak je
nutné jádro 2.6.18 a v
/usr/src/linux-source-2.6.18/drivers/ide/pci/generic.c zakomentovat
asi 3 řádky, kde se přeskakují neidentifikované řadiče)

Brno, Czech Republic