SMART a Pending sectors

Kasparek Tomas kasparek na fit.vutbr.cz
Sobota Listopad 18 10:37:41 CET 2006

On Wed, Nov 15, 2006 at 02:01:12PM +0100, Jan Kasprzak wrote:
> Jan Kasprzak wrote:
> : 	Mam pocit ze jsem i kdysi zkousel ten diskcely prepsat (= vyhodit
> : z RAIDu a zandat zpet), ale ani pak se nesnizilo na nulu a nevznikly
> : realokovane sektory. A pri dalsim cteni se obcas pending sektor zvysi.
> :
> : 	OK, myslim ze to je vhodny problem pro meho dodavatele hardwaru :-)
>
> 	Vyhodil jsem disk z pocitace a nahradil za cold-spare,
> a po pusteni badblocks -w pending sectory zmizely. Jeste necham badblocks
> dobehnout a pustim znovu s -n, ale disk se ted tvari, jakoby zadne problemy
> [...]

Chovani smart udaju se dost lisi podle jednotlivych vyrobcu. Vetsinou ale
pending sektory znamenaji potencionalne spatne sektory - kandidaty na
realokaci. Obdobny vyznam maji offline_uncorrectable ale tamje to jeste
vetsi magie. Doporucuji takovy disk projit badblocks, ja pouzivam -p 10 -s
-n, pokud to nepomuze, pouzit diagnostiku vyrobce, ta vsak nekdy zpusobi ze
pend a offline polozky se vynuluji ale realokovanych sektoru nepribyde.
Kazdopadne doporucuji po objeveni pend enbo offline ihned resit, pokud se
na RAID5 vyskytnou 2 disky s timto problemem, vetsinou je to pak tezke
ukecat aby se pole opet zprovoznilo (vypadava rebuild apod).

Jinak HW s kterym mam zkusenost jsou 3ware 7500,7506,8506,9500 a 9550.
Disky Maxtor, Seagate a WD.

V pripade zajmu se mi kdyztak ozvi soukrome nebo pres tel. muzem o tom
poklabosit.

--

  Tomas Kasparek, PhD student  E-mail: kasparek na fit.vutbr.cz
  CVT FIT VUT Brno, BI/140a    Web:    http://www.fit.vutbr.cz/~kasparek

  ICQ: 293092805  jabber: tomas.kasparek na jabber.cz
  GPG: 2F1E 1AAF FD3B CFA3 1537  63BD DCBE 18FF A035 53BC