programování procfs v C

Antonín Kolísek antonin.kolisek na centrum.cz
Úterý Listopad 21 10:40:27 CET 2006

Dobrý den,
 chtěl bych navázat na své minulé dotazy v tématu "programování + procfs" a
tímto rozpoutat diskusi, která by mi moc pomohla. Píši program v rámci diplomové
práce a hledám nyní řešení.

problematika:
-  jedná se o aplikaci (v ANSI C) která bude měřit trafik a přístupy ke službám + další věci na
serveru (pod GNU/Linux) připojeného do internetu.

- veškeré informace budu číst z /proc/net/*

Postup:
- data ze souborů /proc/net (predevším: ip_conntrack, dev, tcp, udp, rt_cache)
 budu číst ve velmi krátkém intervalu (řádově stovky milisekund)

čtení /proc/net/*

Napadá mne několik modelů:
1/ číst jednotlivé řádky daných souborů do spojového seznamu a
následně spracovat načtená data
2/ ihned při čtení z /proc/net spracovávat data (zde ale asi nepoznám jestli se
/proc aktualizoval a mohl bych pracovat se starýma datama)

Měl by někdo nějaké postřehy rady nebo doporučení? Byl bych
moc rád. Ještě mne napadá,  je možná informace získávat od jinud než-li z
procfs? (i když číst z procfs se mi zdá jako nejschůdnější)

Děkuji.

                     A.K.