Nagios a topologie site

Marek Blasko bl na mavipet.sk
Úterý Listopad 21 18:30:46 CET 2006

Jan Kasprzak wrote:
> 	hello, world!\n
>
> pouzivate nekdo Nagios? Vcetne zavislosti mezi sluzbami podle topologie
> site? Chtel bych vedet, kterou vrstvu site odrazi vase topologie definovana
> v Nagiosu.

umna druhu + tretiu. predsalen ked my zamrzni Catalist 6500 tam ma uz
nic nezaujima ;-)

> 	Mam sit, ktera je slozena z nekolika desitek switchu, ktere switchuji
> nekolik VLANu, navzajem jsou pospojovany vicemene stromove pomoci 802.1q
> trunku, a pak nekde mam router, ktery mezi temi VLANy (i smerem ven) routuje.
> Managovaci rozhrani tech switchu (cili to kde odpovidaji na ping :-)
> je na jednom konkretnim VLANu, kde neni skoro nic jineho (a zejmena tam
> neni monitorovaci workstation).

Ja to mam podobne ale Nagios je konektnuty do vacerich VLAN aby sa
dostal i na managmenty

> [...]
> 	3. stroje na ostatnich VLANech
> nebo se snazit do toho obsahnout i L2 topologii, jakoze "kdyz neni dostupny
> tento switch, pak stroje v nem/za nim zapojene nema ani cenu zkoumat".
> Coz by ovsem selhalo v pripade vypadku routeru, protoze sice managovaci
> rozhrani switche by bylo nedostupne, ale vse na stejnem VLANu muze byt
> klidne funkcni. Navic jsou i pripady, kdy ten switch neni videt pres
> sve managovaci rozhrani, ale pritom switchuje vesele dal (to kdyz switch
> nema uplne dobry OS[1] a pritom skoro vsechno dela uvnitr HW).

to je tazke rozhodovanie ja som to vyriesil tymi vacerimy VANs
(kontrolujem i routre v MPLS siete ktora je inak transparentna)

Takze vysledny pavuk je viacmenej L2 + niektore L3 veci. v poradi jak sa
to odzrkadli na komunikaciu pri padnuti. (mam L2 optiku a zaloznu linku
cez L# routre a IPSEC tunel)

> 	Cili - jak resite v Nagiosu popis zavislosti? Jen L3, nebo jen L2?
> Nebo nejaka kombinace mezi tim?

Najlepsia je kombinacia z istimy ustupkamy. (treba sa zamysliet jak sa
bude cesta tvarit ked nieco vypadne)

> 	Diky,

Nemas zaco.