Sendmail - alias versus username

Motyčka Jiří Mgr. jiri.motycka na vces.cz
Pondělí Říjen 9 14:47:37 CEST 2006

Zdravim vsechny.

Nedari se mi prijit na jednu zalezitost v sendmailu. Pouzivam kombinaci
sendmail + cyrus imap a jejich propojeni je pres procmail a utilitu
deliver. V /etc/procmailrc je toto:

:0w
| formail -I "From " | /usr/lib/cyrus-imapd/deliver -a $LOGNAME -m
user.$LOGNAME

:0e
{  EXITCODE=$?  HOST }

pozn. pod carou - z duvodu nutnosti vyuziti procmailu nelze pouzit jiny
MAILER (treba cyrusv2)

Tak a problem je takovy:
Pokud utilita deliver ohlasi nejaky permanent error, tak sendmail generuje
zpravu o chybe zpet odesilateli. Ve zprave se vsak objevi rozexpandovane
username puvodniho prijemce (z /etc/aliases). Da se tomuto (vepsani
username) nejak zabranit ? Treba aby tam napsal opet emailovou adresu?
Asi tak nejak politicky chapu, proc tam je username - jde o doruceni prave
do teto schranky, ale je mi uplne proti srsti informovat nekoho ve svete,
ze vznikla nejaka chyba prave na danem username ze systemu.

Mate nekdo nejaky napad, jak sendmail presvedcit, aby na dane misto
nedaval username ?

Diky, Jiri Motycka

Na zaver jeste priklad chybove zpravy:

   ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
username
^^^^^^^^^
    (reason: Data format error)
    (expanded from: <jmeno.prijmeni na domena>)

procmail: Program failure (65) of " formail -I "From " |
/usr/lib/cyrus-imapd/deliver -a $LOGNAME -m user.$LOGNAME"
501 5.6.0 Data format error