Hledame programatory nadsence

Tomas Franke omikron na smejdil.cz
Pátek Říjen 13 12:48:38 CEST 2006

Vladimír Náprstek napsal(a):
> Zdravím,
> předpokládám, že pokud chcete, aby taková věc měla právní váhu, musíte
> mít zajištěnu kontrolu seznamu voličů s registrem obyvatelstva. A
> doložit, že majitel toho vašeho klíče je skutečně ten volič, za kterého
> se vydává. Nebude to chtít takové ty zaručené podpisy, které je třeba
> pro komunikaci se státní správou? jak máte tuhle stránku věci navrženu?

Chcem to nejprve budovat na vlastnní pěst, protože to vlastně jako
program pro PC nebude téměř nic stát. Bude se to testovat, a až bude
počet účastníků nezanedbatelný, tak se udělá hlasování: Chcete, aby byl
tento systém uzákoněn? A pokud většina odpoví ANO, je to vlastně petice,
protože každý klíč patří jednoznačně jenomu konkrétnímu člověku. A
petice, která by měla, řekněme půl miliónu nebo milión hlasů už má
nějakou váhu.

Kromě toho bude paralelně probíhat ještě normální papírová petice, podle
našich průzkuzmů by nebyl problém během pár měsíců sebrat 1% všech
právoplatných voličů. To je cca 84000 lidí.

Připravujeme koalici všech politických i občanských subjektů, kteří si
přejí aby se politika ubírala tímhle směrem - více hlasování do rukou
občanů a prvky přímější demokracie jako odvolatelnost, kontrola nad
platy politiků, nulová imunita atd. Chtěli bychom s koalicí vyrazit už
do následujících parlamentních voleb. Já kandiduji do pražského magistrátu.

Tomáš Franke, SZR
http://www.tomas-franke.cz