Hledame programatory nadsence

Karel Zak kzak na redhat.com
Pátek Říjen 13 23:48:31 CEST 2006

On Fri, Oct 13, 2006 at 12:48:38PM +0200, Tomas Franke wrote:
> Chcem to nejprve budovat na vlastnní pěst, protože to vlastně jako
> program pro PC nebude téměř nic stát. Bude se to testovat, a až bude

 Vazne nebude nic stat? Napsat neco podobneho a to tak, ze se za to
 budete schopen zarucit nebude zase tak trivialni...

> počet účastníků nezanedbatelný, tak se udělá hlasování: Chcete,

 "bude se to testovat" ... jak? Budete rozdavat tricka za kazdy hlas
 nebo jak dosahnete toho, ze "az bude počet účastníků nezanedbatelný"?

> aby byl tento systém uzákoněn? A pokud většina odpoví ANO, je to
> vlastně petice, protože každý klíč patří jednoznačně jenomu
> konkrétnímu člověku. A petice, která by měla, řekněme půl miliónu
> nebo milión hlasů už má nějakou váhu.

 Opravdu?

> Připravujeme koalici všech politických i občanských subjektů, kteří
> si přejí aby se politika ubírala tímhle směrem - více hlasování do
> rukou občanů a prvky přímější demokracie jako odvolatelnost,
> kontrola nad platy politiků, nulová imunita atd. Chtěli bychom s
 ^^^^^^^^^^^^^^^^^
 proboha... todle je tema pro ctenare Blesku, ale ne problem tohoto
 statu, tady tecou 100vky miliard jinam... (IPB, Nova, Diag Human,
 ...)

> koalicí vyrazit už do následujících parlamentních voleb. Já
                        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
 To jako, ze to bude uz tou dobou napsane a odladene? :-)

On Fri, Oct 13, 2006 at 01:55:29PM +0200, Tomas Franke wrote:
> politici můžou delat co se jim zlíbí, i když s tím prokazatelně 90%

 90% nesouhlasi a presto je zvoli?

> lidí nesouhlasí. Toto je také důvod, proč jsem se dával do politiky -
> chci, aby se něco změnilo.

 IMHO zijete v predstave, ze politici jsou to co kazi tendle stat
 apod.. ale bohuzel oni jsou jen odrazem teto spolecnosti. Jeji
 (ne)kulturnosti... kouknete se kolem sebe... ti co resi platy
 politiku by za prezidenta chteli K. Gotta a jejich posledni fainovej
 premier chlastal becherovku a mluvil jak dlazdic. Todle jsou hodnoty
 na kterych stavi politika...

On Fri, Oct 13, 2006 at 02:58:19PM +0200, Petr Janda wrote:

> [...]

 ;-)

> Jsem neinformovany, takze nevim kolik je volicu, ale pokud mluvime o
> nejakych 10 milionech zaznamu, tak bych rekl, ze PostgreSQL to urcite
> unese

 Jeste bude treba vyresit jak to clusterovat, mit tam nejake failover
 reseni, online backupovat a zabezpecit -- pak nakoupit tomu
 odpovidajici HW... mno a jste bratru na par desitkach milionech...

 Pak se take pripravte na to, ze se najdou taci co se budou ptat jak
 zabezpecite stanice volicu, aby za ne nehlasoval nejaky virus nebo na
 jejich pocitaci bezici OS apod.

 Tu analyzu by to vazne chtelo :-)

On Fri, Oct 13, 2006 at 03:37:44PM +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:
> 	Samozřejmě, že je to "implementační detail", jenže natolik
> podstatný, že jsem do dnes nenašel způsob, jak ho spolehlivě řešit, aby
> splňoval výše uvedené __technické__ parametry... mne nezajímá, že bude

 Dopurucuji prohledat archiv teto konference. Pred nekolika (mozna uz i
 dosti) lety se to tu resilo a nekdo kdo tomu rozumi tehda nejake
 reseni anonymniho hlasovani vysvetloval. Jinak pro pocatecni
 rozhlednuti se staci pohled do wikipedie :

 http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_voting

 a tam se take treba clovek docte, ze:

 EU CyberVote Project

 In September 2000, the European Commission launched the CyberVote
 project with the aim of demonstrating "fully verifiable on-line
 elections guaranteeing absolute privacy of the votes and using fixed
 and mobile Internet terminals".

 http://www.eucybervote.org/main.html

 (vsimnete si "terminals" -- tedy mozna zadne volicovo PC...)

    Karel

 PS. jinak pekny thread... necekal jsem, ze tu lidi tak hulej :-)

--
 Karel Zak  <kzak na redhat.com>