ASUS M2N-VM DH

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Úterý Říjen 17 08:11:04 CEST 2006

Martin Kamín wrote:
>> 'lspci' ukazuje u _vsech_ veci Unknown.
>
> A není ten board vadný?

Ne. Po update BIOSu (mel jsem tam 30.srpen a dal jsem 13. zari) se veci
zacaly identifikovat v lspci jako MCP61, coz uz google znal jako novy
chipset nvidie - ti kluci ušatí zmenili PCI ID u vsech veci o par cisel,
takze proto se normalni nforce 430 / geforce 6100 ovladace nechytaji.

Pokud se ovsem zajde do zdrojaku a PCI ID se dopisou, ovladace zacnou
fungovat. Musel jsem se nad tim zamyslet, jak je ten svet divoky - v
linuxu funguje na stejnou/podobnou rodinu HW jeden jediny ovladac, ale
ve Windows musi asi pro kazdou nepatrnou zmenu v HW udelat nove PCI ID,
aby lidem vnutili nove verze/revize ovladace ci co. Radeji to ani nechci
vedet.

Hadam, ze tak kernel 2.6.19/20 a X.org 7.2 uz pojedou na tomto boardu
normalne.

Petr