Odmitani posty (log)

Michal Dobes dobes na tes.eu
Úterý Říjen 17 17:27:27 CEST 2006

Zdenek Janis napsal(a):
> No, to mi zase az tak moc nepomohlo... Me zajima zda vtom nejak figuruje
> ta lokalni IP adresa? Nebo se jedna externi (verejnou) IP???

Pravdepodobne to bere podle verejne IP adresy. Proto znela otazka,
zda je to opravdu neco jako dial-up/ADSL/GPRS nebo podobna mobilni
sluzba.
To hlaseni "from ntb.XXXXX.cz [192.168.1.6]" tam vklada az server na
ktery se to vratilo a melo by to byt tomu cilovemu serveru jedno,
ze puvodne zprava pochazi z nejakeho pocitace s lokalni IP.
Zkuste si prohledat par DUL databazi na vyskyt te vasi verejne
IP adresy.
Jednoduchy test muzete udelat tak, ze ten vas postovni server
nastavte tak, aby postu neposilal primo na cilovy server, ale
predal jej na server vaseho ISP a uvidite, zda se to vrati nebo
ne. Pripadne jednoduchy test z IP vaseho postovniho serveru
dat telnet "ten.zly.postovni.server" 25 a potrebujete asi tak
tri prikazy (EHLO/MAIL FROM/RCPT TO) rucne na zjisteni, ze to
ty udaje o vnitrni adrese nepouziva.
Je otazka, zda ten cilovy postovni server (co to odmitl) pouziva
nejakou DUL DB nebo provadi vlastni inteligenci nad reverznim
DNS zaznamem (coz se obcas take pouziva) a dospeje z jeho formatu
k nazoru, ze je to nejaka takova IP. Toto je casto videt u ruznych
pseudo ISP, kteri nedokazi drzet rozumne reverzni zaznamy pro
sve zakazniky. Je na diskusi, zda je takove filtrovani vhodne,
ale s tim si ted nepomuzete, leda v pripade, ze reverzni adresa
toho vaseho postovniho serveru je neco jako 10-20-30-40.isp.net,
pak by stalo za pokus to napravit. :-)

M.